Firma Zajkowski Bosch Diesel Service wdrożyła pełną technologię regeneracji pompowtryskiwaczy, w tym zestaw narzędzi firmy Bosch do naprawy górnej części pompowtrysków, tzw. trzeci poziom naprawy. 

Dzięki użyciu wszystkich trzech poziomów, które nasza firma posiada mamy większy wpływ na regulację dawek wtryskowych i sygnału BIP, co z kolei wpłynie na niższe zużycie paliwa oraz możliwość dłuższej eksploatacji. 

Weryfikacja i naprawa, regeneracja pompowtryskiwacza Bosch
VW, Audi, Skoda, Seat: silniki 1.9 TDI, 2.0 TDI, 2.5 TDI (np. VW T5), 5.0 TDI (np. VW Touareg), 1.4 TDI (np. VW Polo), Scania, Volvo, niektóre Iveco (np. Stralis)

- czyszczenie wszystkich elementów wtryskiwacza za pomocą metody ultradźwiękowej
- regulacja ciśnienia otwarcia pompowtryskiwacza
- montaż części wtryskowej pompowtryskiwacza na odpowiednim adapterze testowym Bosch
- demontaż części wtryskowej pompowtryskiwacza z adaptera Bosch
- montaż części i podzespołów pompowtryskiwacza przy użyciu specjalistycznej prasy wyposażonej w elektroniczny miernik siły firmy Bosch
- w razie potrzeby wymiana zestawu naprawczego BOSCH
- wymiana uszczelnień zewnętrznych przy użyciu tulei ochronnych 
- test komputerowy z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych na urządzeniu 
BOSCH EPS 815 z przystawką Bosch CAMBOX:
- pomiary obwodu elektrycznego pompowtryskiwacza
- pomiar dawki wtryskowej i przelewu przy pełnym obciążeniu
- pomiar dawki wtryskowej i przelewu przy częściowym obciążeniu
- pomiar dawki wtryskowej i przelewu na biegu jałowym
- pomiar dawki wtryskowej i przelewu w warunkach rozruchu silnika
- pomiar sygnału początku wtrysku BIP przy różnych obciążeniach wraz z badaniem historii jego zmian podczas pracy
- w razie potrzeby regulacja tzw. trzecim etapem firmy Bosch

Dotychczas firma Bosch udostępniła następujące poziomy naprawy pompowtryskiwaczy z grupy VW: 
- Poziom 1: Wymiana zestawu końcówki wtrysku, sprawdzenie i regulacja ciśnienia otwarcia
- Poziom 2: Testowanie pompowtryskiwacza na stole Bosch EPS815 z użyciem zestawu CAM 847 (Cambox).
Obecnie wprowadzony Poziom 3 umożliwia wymianę elektrozaworu i regulację skoków iglicy, szczelin, a także regulację sygnału BIP badanego w poziomie 2.

Dzięki użyciu wszystkich trzech poziomów naprawy zwiększyliśmy udział naprawionych pompowtryskiwaczy, mamy większy wpływ na regulację dawek wtryskowych i sygnału BIP, co z kolei wpłynie na niższe zużycie paliwa w pojazdach oraz możliwość dłuższej eksploatacji pompowtryskiwaczy. 

 

<<< Powrót do aktualności
Przełącz na klasyczną stronę